KRITERIA AJÉN NYARITA
Sawatara hal anu mangaruhan kana
lumangsungna kagiatan nyarita téh diantarana jejer atawa topic caritaan, lawan
nyarita. Éta dua hal téh kaasup kana sarat utama dina nyarita. Éta dua hal
utama dina pangajaran nyarita perlu diperhatikeun. Dina situasi nu normal mah
nyarita téh kudu aya bahan nu dicaritakeun jeung saha nu diajak nyarita, boh
langsung adu teuteup, boh ngaliwatan media. variasi kriteria pikeun ngukur
kamahéran nyarita nu dikelompokkeun jadi dua bagian nya éta:
1) aspék
kabasaan nu ngawengku intonasi, pelafalan, jeung volume sora; sarta
2) éksprési nu
ngawengku gerak, paroman, jeung penghayatan (neuleuman eusi).
Aspék
basa ngawengku: pilihan kecap, struktur kalimah, lentong, jeung undak-usuk;
aspék pedaran atawa gagasan/ eusi ngawengku: patalina eusi jeung topic sarta
eusi gagasan nu dipedar. Kriteria peunteun kamahéran nyarita séjénna ngawengku
perkara akurasi pedaran, hubungan antar eusi nu dipedar, adegan basa jeung
kabeungharan kecap, kalancaran, jeung kawajaran guluyurna pedaran/ eusi, jeung
gaya.
Referensi
Haerudin,
Dingding & Agus Suherman. 2013.
Panganteur Kaparigelan Nyarita. Bandung: Jurusan Pendidikan Bahasa Daerah
Fakultas Pendidikan Bahasa dan Seni Universitas Pendidikan Indonesia
Komentar
Posting Komentar